Sinop İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezinin (GAMER) Görevleri:
Kamu düzeni ve güvenliğini, bireylerin temel hak ve özgürlüklerini, can ve mal emniyetini, toplumun güven ve huzurunu temin etmeye yönelik faaliyetler ile doğal ve insan ve teknolojik kaynaklı acil durumların neden olduğu her türlü güvenlik riskine karşı;
- Olay öncesi, anı ve sonrası süreçleri doğru, hızlı ve etkin bir şekilde yönetmek.
- Sinop’ta meydana gelen olaylar kapsamında her türlü sesli, görsel ve yazılı bilgi ve belgeleri Merkeze bildirmek.
- Sinop’un müdahale imkân ve kapasitesini aşan olaylarda Merkezden destek talep etmek.
- Gerekli analiz ve planlama çalışmalarını yapmak, çözümler üretmek, kararlar almak, eğitim ve tatbikatlar düzenlemek.
- Sinop il idare şube başkanları ve yerel yönetimler ile işbirliği ve koordinasyonu sağlamak ve yönlendirmek.
- Sivil toplum kuruluşları ile koordinasyon ve işbirliğini sağlamak,
- Acil durumlarda hayatını kaybedenlerin intikali, yakınlarıyla irtibat kurulması, dini vecibelerinin yerine getirilmesi ve definlerine ilişkin iş ve işlemleri takip ve koordine etmek, Merkeze bilgi vermek,
- Toplumsal olaylar, terör saldırıları ve acil durumlar sonucu şehit olanların yakınlarına, gazilere ve etkilenen diğer vatandaşlara ve ailelerine yönelik psiko-sosyal, manevi ve sosyal destek, iaşe, ibate, acil sağlık hizmetleri ve diğer hizmetlerin verilmesini sağlamak ve bu hizmetleri koordine etmek.
- Acil durumlar esnasında; bütün hizmetlerin etkin ve hızlı bir şekilde yürütülmesini koordine etmek, gerekli tedbirleri almak, aldırmak, sonrasında ise; iyileştirme, maddi ve manevi yaraları sarma, mağduriyetleri giderme, rehabilitasyon, fiziki ve toplumsal restorasyon, güveni yeniden tesis etme ve yaşamı normale döndürmeye yönelik hizmetleri koordine etmek.
- Acil durumlarda hayatını kaybeden, yaralanan veya mağdur olan yabancı ülke vatandaşları ile ilgili iş ve işlemleri İçişleri Bakanlığı aracılığı ile Dışişleri Bakanlığının koordinesinde yürütmek.
- Etkin ve hızlı çalışmalar yapabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanarak acil durumlar için ihtiyaç duyulan veri ve görüntülerin kesintisiz, güncel ve güvenilir bir şekilde bu merkeze aktarılmasını sağlamak.
- Görev ve sorumluluklar kapsamıyla ilgili bütünleşik görüntü, bilgi ve veri sistemleri oluşturmak, var olan sistemleri bu yapıya entegre etmek ve bilgi ve görüntü sistemleri için gerekli her türlü araç, gereç, cihaz, donanım ve teknolojinin ilgili kurumlarca alınmasını sağlamak.
- Sinop’un imkan ve kapasitesini aşan olaylarda, ilgili bakanlık, kurum ve kuruluşlardan ve çevre illerden destek talebinde bulunmak, bu alanda Merkezi bilgilendirmek.
- Acil Durum Planları ve Güvenlik ve Acil Durumlar Bilgi Sistemleri oluşturmak.
- Yıllık çalışma planı hazırlamak.
- Kamu düzeni ve güvenliğini tehdit eden olaylar, trafik hizmetlerinin sağlıklı işlemesini aksatan hususlar ve toplumsal olaylar dahil bütün riskleri gözlemleme, izleme, risk analizleri yapma, risk haritaları ve senaryoları oluşturma, risk planlaması ve yıllık eylem planları yapmak.
- Bütünleşik bir yönetim anlayışıyla, ilgili bütün kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum, iş dünyası ve ilgili bütün tarafları karar alma ve uygulama süreçlerine dahil ederek sistemin katılımcı ve kapsayıcı bir şekilde etkin ve hızlı işlemesini sağlamak.
- Toplumda farkındalığı ve sahiplenmeyi artırmaya yönelik faaliyetlerde bulunmak.
- Yılsonu değerlendirme raporu hazırlamak.
- İzleme Değerlendirme ve Koordinasyon Kurulu tarafından alınan kararları uygulamak veya uygulanmasını sağlamak.
- Yukarıda belirtilen süreçlerin her aşamasında tedbirler geliştirmek.
- Vali ve GAMER Başkanı tarafından verilen benzer görevleri yapmaktır.